Grave sight

Grave sight av Charlaine Harris
Eftersom jag gillar Charlaine Harris Sookie Stackhouseböcker och sträckläst dessa tänkte jag föröka mig på någon av hennes andra serier. Valet föll på serien om Harper Connely.
Harper  och hennes styvbror Tolliver reser runt i U.S.A. och hjälper folk att hitta sina försvunna döda anhöriga. Harper träfades av blixten när hon var 15 år och sedan dess har hon haft förmågan att se de döda, veta vad deras kroppar är och se hur de dog.
Boken utspelar sig i staden Sarne där de ska hitta en försvunnen tonårsflicka. Lokalbefolkningen är mycket fientliga och vissa tror t.o.m. att Harper är besatt av djävulen. Det är nån som inte vill att sanningen ska komma fram och plötsligt blir Harper och Tolliver misstänkta i mordutredningen. Tolliver blir häktad och Harper blir hotad av ett killgäng. Som tur är har hon polisen Hollis Boxleitner på sin sida eller har hon verkligen det?
Boken är inte som Sookie Stackhouseböckerna. Harper är en trasig människa p.g.a. sin uppväxt och sin systers försvinnanden.
Boken är ett bra tidsfördriv, men inte mycket mer. Jag ska försöka mig på Grave Surprise
One thought on “Grave sight

  1. [...] Grave sight – Charlaine Harris [...]

Leave a Reply

