Skruvad bok

20120416-074711.jpg

Allt Alicja ville var att ha ett lugnt och skönt sommarlov. Så hur kan det komma sig att hon nästan blir styckmördad, får döda grävlingar kastad på sig, tvingas äta möglig mat, skickas till psykolog, förråder sin bästa vän och arresteras av polisen? Inte konstigt att killen som hon är hopplöst förälskad i tror hon är helgalen. Och visst finns det en person som är helgalen. Och visst finns det en person som är helgalen, men inte är det Alicja…

Boken är helt galen och rolig. Jag skrattade högt flera gånger, men ibland fastnade skrattet i halsen. Alicja har det inte lätt med sin polska mamma och de kulturkrockar hon råkar ut för.

Boken heter Min pappa är snäll och min mamma är utlänning och författaren är Emmy Abrahamson

 

2 thoughts on “Skruvad bok

  1. [...] Min pappa är snäll och min mamma är utlänning – Emmy Abrahamson april (bibliotek) Like this:LikeBe the first to like this post. [...]

  2. […] är Emmy Abrahamson och jag har tidigare läst Min pappa är snäll och min mamma är utlänning av […]

Leave a Reply

