Utmaningar 2012

Nu är det dags för utmaningar igen. Jag tänkte ge mig själv inte mindre än 4 utmaningar.  Here goes:

  • Outlanderutmaningen:  Jag tänkte göra en omläsning av Outlanderserien av Diana Gabaldon på engelska. Voyager är den första boken ( Jag har redan läst om de två första på svenska och insåg att jag måste läsa resten av böckerna på engelska) sedan blir det Drums of Autumn, The Fiery Cross, A Breath Of Snow And Ashes och An Echo In The Bone.
  • Kill hyllvärmare.  Jag har valt ut 24 st böcker som ska läsas under året.  Två böcker i månaden kan väl inte vara omöjligt, eller? Här är listan över de utvalda hyllvärmarna.
  • En lightvariant av Jessica på Ord och inga visors Strindbergsutmaning. Jag tänker bara lova att läsa två böcker (men om jag gillar dem så kanske det blir fler). Jag har inte bestämt mig för vilka två böcker jag ska läsa.
  • Läsa mer av mina egna olästa böcker. Jag får lugna mig lite med biblioteksböcker.  Jag har ju 127 olästa egna böckerjust nu..
Leave a Reply

