Ny månad, ny bok

20120201-061904.jpg.

Snart har halva vårterminen gått. Det är otäckt hur snabbt tiden går. Känner mig faktiskt lite stressad över mina elever i tvåan. De ska ju upp i trean snart och flera av dem är svaga läsare. Vi har jobbat på det hela läsåret men två av dem svarar inte som de borde på insatserna. Det är två elever som samtidigt har svårt med matten. Funderar mer och mer på ett extraår för dem…
De kommer inte klara nationella provet i trean som det ser ut nu.

Idag ska alla tvåorna få börja med Skelleftetekniken. Det ska bli kul eftersom det är jag som håller i det.🙂

Imorgon har jag ett samtal med med några föräldrar och rektorn kring vad som kan vara mobbing. Jag får jobba över 2 timmar men det är det värt om vi får klarhet i vad det är som händer.

Det är flera av mina elever som har det jobbigt just nu.
Dödsfall i familjen, separationer, misshandel, hot om utvisning..

Vilken tur att veckan avslutas hemma hos A med resten av arbetslaget. Det kan vi behöva nu. Så vi får tänka på något annat ett tag. Fast det brukar bli en massa jobbprat också.

Nu blir det tågfrukost och Lille prinsen. Ha en bra dag!

Leave a Reply

