Sommarläsning 2012

Jag har valt att räkna hela juni, juli och augusti som sommar oavsett temperatur eller väder. Jag vet redan nu (innan jag kollat listan själv) att det inte blivit lika mycket läst denna sommar som sommaren 2011  då jag läste 42 böcker läst  eller 2010 då 44 böcker blev lästa.  Sorgligt men sant.. Eller det visar kanske att jag hunnit umgås med familj och vänner i stället.🙂

Sommarläsningen 2012:

32 böcker blev lästa

17st på engelska & 15st på svenska

Sommarens bästa utan inbördes ordning:

  • Vinylprinsessan – Yvonne Printz
  • Standing in the Rainbow – Fannie Flagg
  • Janis den magnifika – Johanna Nilsson
  • Fractured – Karin Slaughter
  • Dash & Lilys Book of Dares – David Levithan & Rachel Cohn
  • Drömbokhandeln – Laurence Cossé
  • It´s so Easy – Duff McKagan
  • Barnmorskan i East End – Jennifer Worth
  • The Slap – Christos Tsiolkas

One thought on “Sommarläsning 2012

  1. […] jag ska hinna läsa ofantliga mängder böcker varje sommar. Men så blev det inte förra sommaren. Här är de senaste årens sommarläsning […]

Leave a Reply

