Filmer jag sett den sista tiden

När både jag och sambon har semester brukar vi kolla mer på serier och filmer. Det brukar bli sena kvällar eller nätter med tv-tittande. Förr om somrarna har vi bland annat kollat genom flera säsonger av Supernatural och några andra serier. Nu har det mest blivit filmer.

Hansel & Gretel var riktigt underhållande. Så bra oneliners.

Sen kollade vi på Warm Bodies. Jag har läst boken och den älskade jag. Jag älskar filmen också. Så rolig och så mycket musik.

Igår kollade vi också på film.

Den första var Red med Bruce Willis, Mary-Louise Parker, Jon Malkovitch, Helen Mirren, Morgan Freeman, Carl Urban. Den har jag sett förut, men kom inte ihåg något från den. Den är också riktigt rolig. Det kommer en uppföljare i höst.

Sen kollade vi på Brave. Disneyfilmen om en skotsk prinsessa. Rolig film, men historien haltade rejält. Kul att det för en gångs skull var en tjej i huvudrollen och att hennes mamma levde. Det som var synd var att de enda kvinnorna/tjejerna som hade talande roller var just mamman och dottern. Annars vimlade det av karlar och pojkar. Som vanligt då…

Leave a Reply

