Fynd!

20130716-143651.jpg

Jag och sambon var till Kupan på Brynästorget och kollade lite. Jag köpte två böcker Förföljd av det förflutna av Nora Roberts och Det bästa av allt av Rona Jaffe. Sambon hittade en lp med nån klassisk musik. Hela kalaset gick på 35kr! Men jag behövde bara betala 30kr. Kassörskan frågade mig nämligen om böckerna var var från 1kr högen och jag sa som det var att de kostade 15kr/st. Då fick jag lp-skivan gratis. Vad ärlig diu är sa hon. Så folk ljuger om att böcker kostar 15kr.. Det är ju jättebilligt!

Sedan gick vi till Erikshjälpen och där hittade jag I vargars följe av Stef Penney och Jagad av det förlutna av Nora Roberts. De kostade 25kr/styck. Så för 80 spänn fick jag 4 inbundna böcker i nyskick och en lp-skiva. Robertsböckerna tänker jag donera till mor efter jag försökt läsa dem. Jag tror faktiskt jag har läst en av dem. Hmm får kolla upp det.

Undrar om jag ska kolla på Myrorna också nu när jag ska ner på stan. De kanske har något intressant på engelska. Det fanns några på Erikshjälpen men tyvärr ingen som jag ville ha.

5 thoughts on “Fynd!

  1. Trevliga bokfynd🙂 Secondhandshopping av böcker måste vara den bästa shoppingen, jag älskar att göra fynd i deras hyllor.

    • Cinnamon says:

      Oftast är det ju en massa böcker från 80-talets bokklubbar men ibland kan man göra riktiga fynd.

  2. Jättebra fynd! Ska också fynda lite nån dag! Finns inte jättestort utbud på biblioteket här så jag hoppas på att gatuförsäljare har lite mer för en billig penning🙂

  3. Amy says:

    Åh jag vill också fynda böcker! Det var ett tag sedan jag var på Erikshjälpen….

Leave a Reply

