Tegelsten

I min omläsning av Outlander-serien, denna gång på engelska, så har nummer 5 The Fiery Cross blivit utläst. Jag har ont i vänsterhanden efter att ha hållit upp boken. Som tur var så var det iallfall en pocket, men den var på 1414 sidor så den vägde mer än 0,5kg ändå. Den svenska inbundna versionen är på 955 s och väger 1,2 kg..

Men nu kommer den stora frågan. Nästa bok är på 1279 sidor i inbunden svensk version. I engelsk pocket blir det mer än 1400 igen..  Stackars mina händer, men om jag beställer boken nu så behöver jag ju inte börja läsa den förrän tidigast om en vecka så då borde händerna ha återhämtat sig.

Jag kanske borde läsa fler tegelstenar (böcker på över 500 sidor). Då får man ju umgås med bokens karaktärer under en längre tid. Dessutom har jag + 20 tegelstenar stående i bokhyllan som väntar på att bli lästa. Dags att göra något åt det? Ett höstprojekt kanske?

 

Leave a Reply

