Hemresan

Det var lite svårare att komma ur hotellsängen på onsdagen. Under natten hade det varit ett rejält åskväder som till och med jag hörde. Nu menar jag inte att jag är halvdöv, men jag sover med öronproppar i och brukar missa det mesta.

Efter att ha ätit hotellfrukost så packade vi ihop oss och checkade ut. Vädret var både soligt och molnigt men framför allt blåsigt. Vi åkte till Radison Blu Riverside (som ingår i sambons jobbs konsern)  som sambon varit nere och jobbat på. Så här ser det ut:

IMG_3770[1]  Vilken utsikt det måste vara från de där sviterna eller från tak-terassen.

IMG_3772[1] Jag hade grönt nagellack på mig Amy. Fast bara på tånaglarna.

Vi åt lunch i hotelletsreaturang. Jag tog en mumsig Caesarsallad och sambon tog en Pulled Porksandwich. Efter det styrde vi mot Bjertorp slott som ingår i sambons jobbs hotellkonsern.

Där fanns det en lindallé. Förstår ni en Lindallé. Nähä var det ingen som förstod det. Hallå Sagan om Isfolket!

IMG_3780[1]

IMG_3777[1] Stackars björn..

Sedan åkte vi och hälsade på kompisar i Lur. Där blev vi bjudna på grillad fårstek, böngratäng med massa gott, hemmagjord bea och hemodlad sallad. Fårsteken var hemodlad också. Eller hemuppfödd. Till efterrätt blev det rabarberpaj och marsansås, allt hemmagjort av karln i huset. Sjukt gott!

IMG_3782[1]

Det blev en massa gos med två hundar och en övergosig katt också. Efter klockan 21 började vi resan hemåt. När klockan var 04.10 i morse var vi hemma igen.. Det blev att snabbt plocka ur väskorna. gosa med Lussekatten och hoppa i säng. Jag hann förresten läsa klart The Predator of Batignolles  i bilen
Jag kan inte påstå att jag är speciellt pigg idag.  Både tvättmaskinen och diskmaskinen han körts och en tacopaj har lagats. Ett avsnitt av Top Gear har setts och sista avsnittet av The Vampire Diaries. Jag säger bara  Oh my fucking God! Tur att det inte är långt kvar till nästa säsong börjar.

Nu ska jag läsa ikapp på bloggarna som jag följer. Sen ska jag nog lägga mig och läsa.

( Jag hoppas att Bjertorp Slott har en lindallé iallafall)

2 thoughts on “Hemresan

  1. Amy says:

    Lack på tårna är också fint.😉
    Jag måste erkänna att jag bara sett de första två-tre (är inte säker) avsnitten av VD senaste säsong.
    Jag hade planer att se hela säsongen under semestern men fastnade framför andra serier istället. Av någon konstig anledning lockar inte vampyrer just nu, är typ 3 avsnitt efter på True Blood också….:-/

    • Cinnamon says:

      Så kände jag förut också.Man måste komma i rätt mood. Jag har inte sett ett enda avsnitt av den senaste True Blood säsongen än..

Leave a Reply

