Sjuk!

Jag hann bara jobba en dag efter semestern innan jag blev hemma med förkylning. jag tror att det var det usla vädret på Getaway som gjorde att jag blev sjuk. Det spöregnade både på torsdag och lördag. På lördagen hade min regnjacka gett upp och släppte genom allt regn.

Jag var snuvig och dan reda på söndagen men åkte och jobbade ändå. Måndag är den enda dagen som vi inte är uppbokad för lärarna på skolan. Men vi fick inte mycket gjort. Ju längre dagen gick desto sämre blev jag. Framåt eftermiddagen började jag att hosta också och när jag kom hem till mamma och pappa hade jag feber och frös.

Jag fick alltså sjukskriva mig efter en dag och blir hemma imorgon med sedan får vi se. Vi ska ju åka til Orbaden med jobbet efter lunch på torsdag, men det kommer inte att funka om jag inte blir mycket bättre. Det är ingen hit att sova borta och umgås med folk när man är förkyld. Dessutom är det ganska taskigt mot den som jag ska dela rum med och alla andra som kan bli smittad av mig.

Men det är i Orbaden som schemat kommer att läggas , verksamhetsplanen skrivas och delningstimmar fördelas. (Delningstimmar= när jag får ha halvklass). Jag får ta beslut imorgon beroende på hur jag mår.

Så typiskt att bli sjuk nu..

2 thoughts on “Sjuk!

  1. Amy says:

    Tummen ner för förkylning! Krya på dig.

Leave a Reply

