Så bra!!!

20130825-113535.jpg

Jag älskade den här boken. Historien, språket, karaktärerna allt! Men som vanligt får jag svårt att formulera mig när det är något jag verkligen gillar. Typiskt!

Det otänkbara inträffar: Ett topphemligt amerikanskt militärexperiment går fel och ett livsfarligt virus sprider sig ohämmat. Katastrofen är ett faktum och snart har världen för alltid förändrats. Allt som återstår för de chockade överlevarna är en kamp för tillvaron som präglas av rädsla för mörkret, för döden och för ett öde värre än så.

I detta undantagstillstånd söker två personer efter en säker plats där de kan gömma sig. Det är FBI-agenten Brad Wolgast och den föräldralösa sexåringen Amy Harper Bellafonte, som lyckades rymma från militärbasen strax innan det fruktansvärda hände. Wolgast är fast besluten att skydda Amy. Men för Amy är detta bara början på en mycket längre resa, en resa över tid och rymt, mot tiden och platsen där hon måste avsluta det som aldrig borde ha påbörjats.

Jag kan säga att den handlar om vampyrer, kärlek, vänskap, hopp och så mycket mer. Läs här om du vill ha något mer välformulerat. Nästa bok i serien heter The Twelve och den ska jag beställa inom kort.

Jag fick boken av Trillingnöten i ett bokbytet Vårig lyx som En bok om dagen ordnade våren 2011. Det är synd och skam att jag inte läst boken förrän nu!

Jag läste boken till Vampyrbokcirkeln.

 

6 thoughts on “Så bra!!!

  1. […] The Passage – Justin Cronin  18-25/8  963s (egen) ♥ […]

  2. Amy says:

    Jag har haft min i bokhyllan ända sedan den kom ut i pocket! Hade den på bevakning och allt och nu är den fortfarande oläst! Men nu måste jag verkligen ta tag i den.

  3. […] The Passage – Justin Cronin […]

  4. Vad BRA att du också gillade den! Jag älskade den när jag läste den och tänkte den skulle passa dig! Jag visste inte att det fanns en andra del! Den måste jag ju också ha nu! TAck för tipset🙂

  5. Ps, klickade hem den andra delen helt spontant igår kväll. Kan knappt vänta!

Leave a Reply

