Studiedagar

Nu är det höstlov för eleverna och studiedagar för oss lärare. Som jag längtat. Det har varit lite väl intensivt i min klass den senaste tiden.. Men nu får jag en chans att ladda batterierna som det så fint heter.
Min kommun har fixat sitt eget skolformum så det står en massa föreläsningar på schemat. Idag är det föreläsning mellan 8:30-12:00. Jag kommer inte riktigt ihåg om vad. Vet att det handlar om att förbättra elevernas resultat. 8:30 säger ni,men då får du ju sovmorgon! Nej det får jag inte! Istället kommer jag att få sitta och vänta i över en timme.. Men man är väl inte boknörd för inte. Klart jag har med mig böcker. Två pocket och min Kindle.
På eftermiddagen är det arbetslagsplanering. Lunchen kommer naturligtvis att ätas ute på stan. Måste ju ta chansen att slippa äta matlådelunch och vara tvungen att sitta i bunkern ( i källaren).
Nu läsning på tåget.🙂

20131028-062730.jpg

3 thoughts on “Studiedagar

  1. Här går vi också in i höstlovet nu. Vi skulle börjat veckan med massa intressanta föreläsningar kring it i undervisningen. Lilla jag fick snällt stanna hemma och vaba istället!😦 Sånt är livet med små barn!🙂 Hoppas du fick en skön lässtund!

  2. Cinnamon says:

    Det fick jag! Det var bra föreläsninar hela veckan också. Hann du var med på någon föreläsning eller vabbade du alla dagarna?

Leave a Reply

