Helgen

I fredags så var jag jättetrött eftersom jag inte släckt lampan förrän 01.00 på morgonen. Jag måste ju läsa ut Only väg is upp. Jag hade tänkt ta det lugnt hemma i soffan och lägga mig tidigt. Så blev det inte! Det började bra med att jag köpte hem pizza, knäppte på Buffy och satte mig i soffan. Men sedan hörde Y av sig och ville att jag skulle följa med hem till T och dricka vin. Okej sa jag och där satt vi sedan till halv 12. Sambon kom över också efter afterworken som han varit på. Sedan gick vi till Å-krogen och kollade på Doomsday Disciples. Hem kom jag inte förrän efter 01..

I lördags tog vi det ganska lugnt fram till 18-tiden då vi åkte på inflyttningsfest till L. Där var det massa mumsiga snacks och gott att dricka. Det var lite underlig blandning på folk där några av dem tyvärr inte kunde uppföra sig. De båda som inte kunde uppföra sig vara båda 50+. Inga ungdomar alltså. Det blev bättre när de gick vidare och när klockan närmade sig tolv gick jag och sambon till en krog för att träffa en annan kompis.

Idag vr vi på farsdagsfika hos sambons pappa där även sambons morfar och morbror firades. Goda kakor var det iallafall, men både Toscakakan och Marängtårtan hoppade jag över. det är inget för mig.
Nu på kvällen har jag bokcirklat mig med Vampyrbokcirkeln. Det var Svulten av Hannele Mikaela Taivassalo och Smittad av Johanna Strömqvist som skulle avhandlas. Till nästa gång ska vi läsa Judas barn och Once Burned . Då ska vi träffas i februari och det är jag som ska få bestämma vilka böcker vi ska läsa till nästa gång! Tur att jag har tid på mig att fundera!

Nu tänker jag lägga mig och läsa Stjäla the Show.

Leave a Reply

