En väldig massa Katherines…

IMG_4665[1]

When it comes to relationships, Colin Singleton’s type is girls named Katherine. And when it comes to girls named Katherine, Colin is always getting dumped. Nineteen times, to be exact. On a road trip miles from home, this anagram-happy, washed-up child prodigy has ten thousand dollars in his pocket, a bloodthirsty feral hog on his trail, and an overweight Judge Judy – loving best friend riding shotgun – but no Katherines. Colin is on a mission to prove The Theorem of Underlying Katherine Predictability, which he hopes will predict the future of any relationship, avenge Dumpees everywhere, and finally win him the girl.

Det tog hela 16 dagar för mig att läsa ut boken. Det var mitt under värsta tiden på jobbet och jag slalomläste andra böcker under tiden. Det kändes som om jag verkligen måste koncentrera mig på den här boken.

Vad tyckte jag då? Jag gillade boken men inte  lika mycket som Var är Alaska?, The Fault In Our Stars eller Den andra Will Grayson. Colin är lite av en cry-baby och då menar jag inte på Johnny Depp-sättet. Han är ju helt fixerad vid namnet Katherine och tjejer som heter det. Sen är det väl inte riktigt sant det där med hans 19 Katherines som dumpat honom. Kan man verkligen vara ihop med någon i 2,5 timme och vara typ 8 år?

Jag gillar hans bästa kompis Hassan. Han verkar hur go som helst!

Texten i boken var förresten väldigt liten och det var därför lite jobbigt att läsa den.

2 thoughts on “En väldig massa Katherines…

  1. […] An Abundance of Katherines – John Green  6-21/12   213s (egen) […]

  2. […] An Abundance of Katherines – John Green […]

Leave a Reply

