De bästa böckerna jag läste under 2013:

När jag skulle börja skriva en lista över de bästa böckerna jag läst under 2013 fick jag ett stort problem. Jag har satt ett hjärta på för många böcker! Visst jag tycket om dem allihop men inte lika mycket , väl.. Jag kan ju inte skriva en lista på de 48 bästa böckerna jag läst under 2013.

Nu har jag gallrat lite och kommit fram till en top 20-lista.
De bästa böckerna jag läste under 2013 var utan inbördes ordning.

  • The Passage – Justin Cronin
  • Dark Places – Gillian Flynn
  • Den osynlige mannen från Salem – Christoffer Carlsson
  • Temeraire – Naomi Novik
  • Torka aldrig tårar utan handskar. 2 Sjukdomen  – Jonas Gardell
  • Torka aldrig tårar utan handskar. 3 Döden – Jonas Gardell
  • Tell the Wolves I´m Home –  Carol Rifka Brunt
  • The Iron Duke – Meljean Brooks
  • Heart of Steel – Meljean Brooks
  • Kretsen – Maggie Stiefvater
  • The Ranger – Ace Atkins
  • Salem’s Lot -Stephen King
  • Den mörka staden – Carrie Ryan
  • The Lost Ones – Ace Atkins
  • Faithless – Karin Slaughter
  • Indelible – Karin Slaughter
  • Skin Privilege – Karin Slaughter
  • Once Burned – Jeaniene Frost
  • Den vita katten – Holly Black
  • Nyckeln – Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
  • Legend – Marie Lu
  • Hjärta av jazz – Sara Löwestam

Jag tänkte att det skulle bli en top 20 lista, men det blev 22 stycken..:)

Leave a Reply

