Frälsaren predikobok 2

IMG_4993[1]

Jag fick möjligheten att läsa andra delen av Janne Karlssons fanzine Frälsarens Predikobok som elektronisk upplaga. Jag hade inte hört talas om den förut och jag glömde helt enkelt bort att jag fått den. Dumt av mig! Idag kollade jag igenom mailen till bloggen och upptäckte den och läste den direkt.

Det är karaktären Frälsaren som är huvudpersonen i Frälsarens Predikobok 2. Han är en lång gången alkoholist som är en riktig martyr. Inget är hans fel, allt är samhällets fel. Han är riktigt otrevlig och osympatisk, men ändå kan man inte annat än tycka om eller åtminstone tycka synd om honom.

Serien består av ett gång enrutingar (eller vad det kallas). Det blir inte så bra bilder när de är på datorn.

IMG_4994[1] Det Frälsaren säger har ibland ett ( eller fler) korn av sanning i sig, minst sagt.  Det är svart, svart humor,misär och utanförskap.

Med i fanzinet finns också Harry Piss:

IMG_4995[1]  Riktigt bra! Haha!

Frälsarens Predikobok är egenutgiven och om man vill köpa sig ett ex kan man gå in på Janne Karlssons hemsida.
Tack för rec.exet (via Dropbox) Janne Karlsson)

 

 

Leave a Reply

