Sator ♥

Igår var jag, sambon och LeTet på Å-krogen för att se Sator. Sator är ett av mina favoritband. Egentligen skulle jag ha varit på jobbfest med mina kollegor, men jag kunde ju inte missa Sator. Sorry kollegor! Jag valde helt rätt. Är fortfarande helt lyrisk!

De var ute på en halv-akustisk turné. Kent Norberg, Chips Kiesby och Heikki Kiviaho (3/5 av Sator). Det var så bra!!!!! Jag kan inte beskriva hur bra det var. De inledde med en av mina favoritlåtar Drive through the Night (vampyrtema någon?)  men jag älskar ju alla deras låtar. Vi fick höra Rather Drink Than Talk, I Wanna Go Home, Your Up Gets Me Down, We´re Right You’re Wrong, When You Lie Down With Dogs, No Reason och en massa fler låtar. (Alla finns på Spotify, tror jag..)
Eftersom det var på ett så pass litet ställe så kunde jag och LeTet stå alldeles framför dem. Efter spelningen pratade vi med Heikki (basisten) medan sambon fick köpa en tröja åt mig av Kent. Själv var jag för starstruck för att prata med honom.

Det märktes att de hade kul på scen och det skämtades och skrattades rejält. Bäst var när Heikki började spela Pigvalley Beach när de andra gått av scenen och de blev tvungna att gå på igen. Tack Heikki sa Kent. De har ju gjort en låt som heter Escape From Pigvalley Beach. Lite trötta på Pigvalley Beach kanske?

IMG_5083[1]

IMG_5072[1]

Eftersom de inte hade med några växelpengar så fick jag en t-shirt och en väska för 200 spänn.🙂

IMG_5093[1]

Fint ska det va!

 

One thought on “Sator ♥

  1. Lena says:

    Har inte lyssnat så mycket på Sator på sistone, men blev lite sugen när jag hörde I wanna go home på radion härom dagen. Den är så bra!!

Leave a Reply

