Läs-a-lot:påsk dag 3 & Dag 4

Nu kommer en försenad uppdatering av dag 3 & 4. Jag hann helt enkelt inte med att göra några inlägg, men lite läst blev det i alla fall.🙂

Dag 3: jag hann läsa lite på tågresan till jobbet. Sedan jobbade jag till 16.30 och tog bussen hem till mamma och pappa. Det blev lite läst på busstationen. Efter middag och mys med vovven gick jag hem till min kompis och kom inte hem förrän efter 22. Men innan jag somnade hann jag läsa ut Rosor, kyssar och döden. Det blev alltså 127 sidor lästa.

Dag 4: Det blev inget läst på morgonen eftersom jag åkte bil till jobbet med pappa. Sedan jobbade jag till 15.40 innan jag tog tåget hem till Gefle 16.14. På tåget var det fullproppat med folk. Som tur var hittade jag en plats att sitta på. Eller tur och tur, skicklighet är det. Man är väl van pendlare.😉 Jag kunde läsa hela vägen hem. Boken som påbörjades var Tragedi på en lantkyrkogård .Men sedan blev det inte mycket mer läst den dagen. Jag var nämligen med sambon och L på 026 Harcore där Fimbulvinter. Alright och Contorture. Det var en massa känt folk där (inte kändisar utan för mig kända). Okej då Entombeds förra basist Victor Brandt var där. Nu spelar han i Fireborn.
Jag kom inte hem därifrån förrän efter 21 och då hade vi köpt med oss hamburgare som åts framför tv:n till Bones. Efter lite läsning var det godnatt. Totalt lästes 72 sidor. Jag nådde alltså inte mitt mål på 100 sidor. Men de andra dagarana har jag iofs överskridit det.  Hittills har jag läst 518 sidor på 4 dagar fast jag jobbat och haft annat för mig! Är sjukt nöjd än så länge.

 

Leave a Reply

