Dag 02 – En bok som du läst mer än tre gånger

Det är många böcker som jag läst mer än tre gånger. Men om jag ska ta den senaste omläsningen av en bok som jag läst mer än tre gånger så är det Lilla huset på prärienserien som jag gjorde en omläsning på i somras, denna gång på engelska. Jag har läst de böckerna fler än 10 ggr. Läste dem för första gången på mellanstadiet. Älskar dem!

Tv-serien med samma namn är löst baserad på böckerna. Alla böckerna i serien heter:

  • Little House in the Big Woods/ Det lilla huset i Stora skogen
  • Farmer Boy/ Farmarpojken
  • Little House on the Prairie/ Lilla huset på Prärien
  • On the Banks of Plum Creek/ Huset vid Plommonån
  • By the Shores of Silver Lake/ Vid Silversjöns strand
  • The Long Winter / Den långa vintern
  • Little Town on the Prairie/ Den lilla staden på prärien
  • These Happy Golden Years/ Gyllene år
  • The First Four Years / De första fyra åren

Tydligen ska det bli en nyinspelning av serien också. Och en biografi om Laura Ingalls Wilder kommer också.

 

One thought on “Dag 02 – En bok som du läst mer än tre gånger

  1. Åh jag började också läsa dem i mellanstadiet! Har läst om några av dem flera gånger, så himla trevliga böcker:)

Leave a Reply

