Dag 09 – En bok som du inte trodde du skulle gilla men som du älskade

Tänkte nämna några:

  • Kretsen av Maggie Stiefvater. Jag hade lånat den från bibioteket men skjutit på att läsa den tills det bara var en dag kvar. Jag började läsa den, men fångades inte riktigt. Jaghade nästan bestämt mig för att lägga ner läsningen men så tvingade jag mig själv att läsa minst 50 sidor. Vilken tur att jag gjorde det! Sedan älskade jag boken.
  • Hjärta av jazz av Sara Lövestam. Det här var också ett bibliotekslån. Så bra!
  • Ya-ya-flickornas gudomliga hemligheter av Rebecca Wells. Kommer ihåg att det stod mycket om boken på Aftonbladets Kvinna sidor. Tänkte att det var en kärringbok (jag var typ 20 när den kom på svenska) men älskade den när jag väl läste den. Har den på både svenska och engelska.

Leave a Reply

