Lite läsning…

Det har varit en hektisk vecka, med minimalt med lästid. Jag håller på att avsluta med eleverna samtidigt som jag packar ner en massa grejer eftersom jag flyttar upp en våning med klassen till hösten. En massa grejer ska packas ner, andra ska sparas till tvåan som flyttar in i mitt klassrum och det är en miljon pärmar som ska gås igenom. Tyvärr var det dåligt med flyttlådor på skolan så jag fick tre stycken och kollegan som också ska flytta upp med sin klass fick två. Men idag hittade jag några till längst ner i källaren under skolan. Så jag blev kvar länge på jobbet och tog det sena tåget hem.

Igår hade vi avtackning för en kollega som ska flytta norrut. Riktigt trevligt blev det med god mat och trevligt sällskap. Jag hade ju lyckats med att dubbelboka mig så min kompis C hämtade mig så åkte vi hem till S & Y. Jag kom inte hem förrän efter tolv och det var stört omöjligt att somna då.

I måndags var jag också kvar länge och tog det sena tåget hem.

Men imorgon är det skolavslutning. Först är det vanlig skoldag med städning av klassrum och chokladbollsbakning, Klockan 17.15 är det samling på Ö-berget där skolavslutningsprogrammet börjar 17.30. Det blir lite sorgligt också då jag vet att två av mina elever kommer att flytta från stan. Den ena ska byta fosterfamilj igen…

Jag hoppas i alla fall på en skolavslutning med fint väder och många kramar från barnen.🙂

Leave a Reply

