Senaste

Hittade den här på Beas bokhylla

…boken du läste ut?
The Outcast Dead av Elly Griffiths. Del sex i en serie om arkeologen Ruth Galloway som alltid lyckas att dras in i brottsutredningar. Riktigt spännande om bortrövade barn och Mother Hook en kvinna som tog hand om oönskade barn  på slutet av 1800-talet och som anklagades och dömdes för flera mord på sina skyddslingar. Har Ruth hittat hennes skelett?
…boken du påbörjade?
Percy Jackson and the Lightning Bolt. Blev sugen på att läsa serien av Rick Riordan som handlar om den 12-åriga pojken Percy som får vara med om en massa konstiga saker,. Han är dyslektiker och har ADHD, men det visar sig att det beror på att han är en halvgud. Hans pappa är en av antikens gudar. Riktigt bra hittills.
…bokbeställningen?
Jag gjorde en beställning i slutet av förra veckan från The Bookdepository, men jag ju inte fått hem någon än. Det var en beställning på 4 böcker.  3 YA och en vanlig.
…bibliotekslånet?
Jag har en massa böcker hemma från biblioteket, och fler väntar på att bli hämtade…
  • Stjärnmärkt – Jessica Spotswood
  • Throne of Glass – Sara J Maas
  • Daughter of the Forest – Juliet Marillier
  • Son of the Shadows –  Juliet Marillier
  • Percy Jackson and the Lightening Thief – Rick Riordan
  • The Woman Who Went To Bed For A Year – Sue Townsend
  • Fractured -Teri Terry
  • Slated – Teri Terry
  • The Knife of Never Letting Go – Patrick Ness

Men jag tror att jag hämtade ut Percy Jackson och The Outcast Dead senast. Men de Outcast Dead har jag hunnit lämna tillbaka.

…serien du blev nyfiken på?
 Percy Jackson-serien.
Om det menas tv-serie så är det True Detective.
…filmen du såg?
 X-Men: Days of Future Past. Wolverine, Mystique, Eric (Magneto) och Xavier.
…filmen du blev nyfiken på?
The Fault in Our Stars. Måste se!
…boken du dreglade efter?
Jag vill ha Tahere Mafis böcker med de fina ögonen på.

Leave a Reply

