Snart är det semester

I torsdags var det skolavslutning. Det gick jättebra för ettorna och tvåorna. Så duktiga på att sjunga. Och efter allt var klart fick jag minst en kram av alla barnen. Några undrade oroligt om det verkligen är jag som ska ha dem i trean . Fast vi pratat om det flera gånger och jag lovat det. Det är många barn i klassen som helst inte skulle vilja ha något sommarlov. Barn som inte har fritids och som oroar sig för sommaren. Det skär i hjärtat när de säger att de inte vill ha sommarlov.

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar innan semestern. Igår satt jag och skrev på min personliga utvärdering. Vi fick fredagen ledig eftersom vi hade skolavslutningen på torsdagkvällen och för att den personliga utvärderingen skulle vara klar till idag.

Idag blir det iallafall städning och flyttning. En lunch på stan är inplanerad också. Imorgon är det en utbildningsdag om hedersrelaterat våld. På onsdag är det arbetslagsutvärdering. Sen är det semester!! Det ska bli så skönt!
Men nu blir det frukost och Percy Jackson.

20140616-063231-23551241.jpg

Leave a Reply

