Planerad sommarläsning 2014

  1. Egenmäktigt förfarande – Lena Andersson
  2. American Gods – Neil Gaiman
  3. The Family – Martina Cole
  4. The Shining Girls – Lauren Beukes
  5. City of Bones – Cassandra Clare
  6. Boneshaker – Cherie Priest
  7. Curtsies & Conpiracies – Gail Carriger
  8. Fangirl – Rainbow Rowell
  9. Attachments – Rainbow Rowell
  10. Enders Game – Orson Scott Card
  11. Divergent – Veronica Roth
  12. Insurgent – Veronica Roth
  13. Allegiant – Veronica Roth
  14. NOS4R2 – Joe Hill
  15. Americanah – Chimamanda Ngozi Addichie
  16. Gone Girl – Gillian Flynn
  17. Bara för din skull – Charlotta Lagerberg Thunes (rec.ex)
  18. Sorry – Zoran Drvenkar (rec. ex)
  19. The Iron Knight – Julie Kagawa
  20. The Iron King – Julie Kagawa
  21. The Iron Daughter – Julie Kagawa
  22. The Iron Queen – Julie Kagawa
  23. Welcome to the World, Baby Girl! – Fannie Flagg
  24. Paper Towns – John Green
  25. The Name of the Wind – Patrick Rothfuss
  26. A Trail of Fire – Diana Gabaldon
  27. The Scottish Prisoner – Diana Gabaldon
  28. A Breath of Snow and Ashes – Diana Gabaldon
  29. An Echo in the Bone – Diana Gabaldon
  30. In My Own Hearts Blood – Diana Gabaldon
  31. Stjärnmärkt- Jessica Spotswood (har läst 1/3 av den)
  32. Jag En – David – Levithan
  33. This Is What Happy Looks Like – Jenifer E Smith
  34. The Woman Who Went To Bed For A Year – Sue Townsend
  35. Throne of Glass – Sarah J Maas

Jag kommer att stryka över böckerna allt eftersom jag läser dem.

12/35

5 thoughts on “Planerad sommarläsning 2014

  1. Lena says:

    Oj, det var en lång lista!!

    • Cinnamon says:

      Jag borde nog lägga till att jag ska välja böcker bland de här böckerna. Kommer aldrig hinna läsa alla. Men jag räknar att det är sommar till och med den 31 augusti. Kommer säkert läsa böcker som inte finns på listan också..

  2. Mrs E says:

    Ingen dålig lista, lycka till!

  3. […] Naturligtvis har jag läst också, 27 böcker. Men jag tänker fortsätta att räkna all läsning som sommarläsning under hela augusti. Annars kommer det inte gå så bra med min planerade sommarläsning. […]

  4. […] gjorde ju en lista på vad jag planerade att läsa under semestern. Den listan är här. Jag gjorfde inlägget den 23 juni och av de 35 böckerna har jag läst 12 st… Det är […]

Leave a Reply

