Slutet på semestern.

Imorgon börjar jag att jobba igen. Det känns helt overkligt. Igår var jag ju på Getaway rock festival och såg Watain avsluta en grym festival. Så fruktansvärt mäktigt och vilken känsla att se dem.  Men tur att vi stod på sidan… Ni som känner till Watain vet vad jag menar…

Bäst på festivalen var:

  1. Watain
  2. Slayer
  3. Vader
  4. Marduk
  5. The Haunted
  6. Gorgoroth
  7. Arch Enemy
  8. Luftslott
  9. Patronymicon

Den största besvikelsen var Skid Row. Skid Row utan Sebastian Bach är inte Skid Row. Den nya sångaren slaktade en massa underbara låtar och resten av bandet var mer som ett coverband.

Under semestern var jag och sambon till Stockholm och kollade på Pearl Jam. Det var helt magiskt! En av de bästa konserter jag varit på. Måste se dem igen.

Naturligtvis har jag läst också, 27 böcker. Men jag tänker fortsätta att räkna all läsning som sommarläsning under hela augusti. Annars kommer det inte gå så bra med min planerade sommarläsning.

Dessutom har jag umgåtts med kompisar, varit till Alingsås, Göteborg och Lur, badat och haft det gött . Men  imorgon är det back to business igen. Det startar ganska lugnt för min del med egen planering och arbetslagsplanering.
På tisdag kommer det vara föreläsningar hela dagen. På förmiddagen handlar det om systematiskt  kvalitetsarbete och på eftermiddagen handlar det om hedersrelaterat våld, begränsningar och kontroll.
På onsdag är det en föreläsning om inkludering på förmiddagen och enskilt och arbetslagsplanering på eftermiddagen.
Men på torsdag åker vi till Orbaden, hela skolan, där är det värdegrundsarbete som gäller med Björn Lindell. Vi kommer att övernatta där och fortsätta arbetet dagen efter. Vi åker hem 15.00 och jag kommer att komma hem till Gävle vid sjutiden eftersom jag missar tåget hem.

Fullt upp alltså!😉

One thought on “Slutet på semestern.

  1. Vilken härlig sommar du har haft och vilken skön känsla att ta med sig in i den nya terminen. Full av energi och bra känsla. Jag hoppas att du har haft en riktigt bra första vecka tillbaka på jobbet och lycka till med läsningen.🙂

    Kram Charlie

Leave a Reply

