Weekend i Uppsala

Förra helgen var jag, sambon och A i Uppsala. Vi tog Upptåget till Uppsala på förmiddagen och kom fram vid 12-tiden. Efter att ha checkat in på Park Inn begav vi oss ut på en liten promenad.

IMG_5833[1]

IMG_5828[1]

IMG_5835[1]

IMG_5839[1]

IMG_5841[1]

IMG_5846[1]

 

Så shoppade vi lite också. Det blev två tröjor för min del och några böcker från The English Bookshop.

Sen på kvällen var vi på en libanesisk restaurang som hette Meza. Så god mat! Jag åt kycklingsallad med grillad kyckling och någon röra med fetaost och mynta. Så drack vi libanesiskt kaffe efteråt. Det var annorlunda. Första klunken var hemsk, men det blev bättre. Men gud vad sump det var.

Domkyrkan var riktigt fin i mörkret, innan spöregnet.

IMG_5851[1]

Det spöregnade verkligen när vi satt på Mezas uteservering. Tur att det var tak. Det var uppehåll när vi var på väg hem. Men så svängde vi in på Stationen för en öl. Tyvärr började det regna ännu värre när vi var där. Så vi blev ganska dyngsura innan vi kom tillbaka till hotellet.

Jag glömde förresten att jag var in på Pocketshop på tågstationen och köpte på mig några böcker. Mer om det i ett eget inlägg.

Efter en underbar hotellfrukost tog vi tåget hem till Gävle.

Leave a Reply

