Sommarläsningen

Jag gjorde ju en lista på vad jag planerade att läsa under semestern. Den listan är här. Jag gjorfde inlägget den 23 juni och av de 35 böckerna har jag läst 12 st… Det är uppenbart att jag har svårt att hålla mig till listor och planer när det gäller böcker.

Men eftersom jag räknar sommaren från 1 juni till sista augusti så har jag läst 42 böcker. Inte illa! Fast förra året läste jag 46.

Sommarens top 10:

  • Throne of Glass av Sarah J Maas
  • Fangirl av Rainbow Rowell
  • Divergent, Insurgent & Allegiant av Veronica Roth
  • Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson
  • The Thousand Dollar Tan Line av Rob Thomas & Jennifer Graham
  • Oceanen vid vägen slut av Neil Gaiman
  • Odd and the Frost Giants av Neil Gaiman
  • Alla själars natt av Deborah Harkness
  • The Maze Runner – James Dashner
  • Sagor för barn över 18 år – Tage Danielsson

Jag har läst en massa YA. Faktiskt så mycket att jag börjar bli mätt på genren. 27 st blev det, eller 29 beroende på hur man räknar.

27 av böckerna var på engelska.

One thought on “Sommarläsningen

  1. Lena says:

    Insurgent, Allegiant och Maze Runner har jag framför mig. Skall bli spännande!!

Leave a Reply

