Sisterhood of the world Blogger Award

Trillingnöten på Life is like a box of chocolates har ställt 10 frågor som hon utmanat/mig att svara på.  Det finns regler för vad man ska göra när man blivit  nominerad:

Vad gör man när man blivit nominerad?
1. Tacka den som nominerat dig och länka till dennes blogg.
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award+loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågor du fått
4. Nominera 10 andra bloggar och ge dem 10 frågor.

Här kommer Trillingnötens frågor:

1. En bok som jag önskar att jag själv skrivit.

Det var en svår fråga. Kanske Harry Potterböckerna. Oj vad rik en hade varit då och vilken underbar värld en hade skapat.

2. Den värsta bok jag läst.

Om det med värsta boken menas den sämsta boken så får det nog bli Nattvarelser av Nancy Baker. Fy vilken skitbok! Jag vet att jag läst ännu värre böcker men kommer inte på någon nu. Fast sista Fifty Shades var riktigt usel.

3. En författare jag skulle vilja träffa och samtala med

Jag vill inte träffa några författare. Utan jag är nöjd med att läsa böckerna. Sen är jag sjukt blyg i sådana situationer och skulle inte få ur mig ett ord. Det går bra att lyssna på författare bara jag slipper prata med dem.
4. Min favoritgenre och varför.

Jag vet inte vad som är min favoritgenre. Är mycket förtjust i allt övernaturligt speciellt vampyrer, varulvar, häxor . Fantasy gillar jag också. Vi säger övernaturliga inslag i böcker. Sen har jag läst mycket YA , men det har trappats ner också.
5. En bok jag minns från min barndom.

En bok som jag minns från min barndom och som fortfarande är en av mina favoriter är Godnatt Mr Tom av Michelle Magorian. Jag kommer ihåg när vår lärare läste den för oss. Jag kommer ihåg många böcker som han läste för oss.
6. Mitt bästa boktips.

Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson är en bok som alla borde läsa. Lika med Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson. Så bra böcker med ett språk som gör att man flyger genom böckerna. Jag har rekommenderat båda till flera arbetskompisar.
7. Den svåraste bok jag läst (kan vara svår av olika anledningar. Svårt språk, svår handling eller bara hemsk att läsa)

Jag har för mig att Kristin Lavransdotter av Sigrid Undset var jättejobbig att läsa. Den var så seg och lång. Men jag läste den någon gång på gymnasiet.

8. Så skulle en bok om mitt liv heta.

Ingen aning.

9. En genre jag aldrig skulle läsa.

Förut sa jag att det var deckare, men jag läser ju vissa deckare. Sen sa jag att det var sci-fi, men jag tror jag läst det med. Nu säger jag att jag kan läsa vilken genre som helst. Fast självhjälpsböcker har jag svårt för. Men man ska aldrig säga aldrig sägs det ju..
10. Bästa namnet på en bok.

Älskar Diana Gabaldons titlar som  An Echo in the Bone, Drums of Autumn, A Breath of Snow and Ashes.

Sedan skulle jag ju nominera 10 andra bloggare och ställa 10 frågor till dem. Men alla har ju redan gjort den, jag nominerar Jenny vars blogg jag upptäckte för ett tag sedan,  sen får alla som känner sig manade svara på frågorna.🙂

Mina 10 frågor är:

  1. Första bok du kommer ihåg att du läste själv.
  2. En bok som fick dig att gråta.
  3. En bok som fick dig att skratta.
  4. En bok du tycker att alla borde läsa.
  5. Favoritklassiker.
  6. Bok du älskar.
  7. Bok du hatar.
  8. Hur många böcker du äger.
  9. Visa ditt favoritomslag.
  10. Skriver du själv?

3 thoughts on “Sisterhood of the world Blogger Award

  1. Vad kul att läsa dina svar! Jag kommer också ihåg Godnatt Mr Tom! En jättebra bok. Bra att du påminde mig för den ska jag läsa för min dotter!

  2. Jenny E. says:

    Tack för nomineringen! Mitt inlägg med mina svar på dina frågor publiceras imorgon (15/11 ca kl. 07.15). Här är länken till inlägget:
    http://jenny.jennytranslation.com/2014/11/15/sisterhood-of-the-world-blogger-award

  3. […] på Cinnamon Books var supersnäll nog att nominera mig med detta inlägg. Supertack! […]

Leave a Reply

