Bokbloggsjerka 28/11-1/12

Denna veckas jerka är:

Vilka nobelpristagare kan man hitta i din bokhylla?
alt. vilka nobelpristagare har du läst?

I min bokhylla finns böcker av:

  • Rudyard Kipling – Djungelboken
  • Selma Lagerlöf – Jerusalem
  • Ernest Hemingway
  • Albert Camus – Främlingen
  • John Steinbeck – Öster om Eden, Buss på villovägar, The Pearl, Tortilla Flat.
  • Harry Martinsson –
  • William Golding – Flugornas herre
  • Doris Lessing – Marta, Bra gift, En fläkt av stormen, Instängd, Staden med fyra portar.

Nobelpristagare som jag läst är:

  1. Rudyard Kipling
  2. Selma Lagerlöf
  3. Sigrid Undset
  4. Ernest Hemingway
  5. Albert Camus
  6. John Steinbeck som är en favoritförfattare.
  7. Harry Martinsson
  8. William Golding
  9. Toni Morrison
  10. Kenzaburo Oe
  11. Imre Kertész
  12. J.M Coetzee
  13. Elfride Jelinek
  14. Harold Pinter
  15. Ohran Pamuk
  16. Doris Lessing
  17. J.M.G Le Clézio
  18. Herta Müller

7 thoughts on “Bokbloggsjerka 28/11-1/12

  1. En diger lista. Ha en fin helg!

  2. bokdamen says:

    Ingen dålig lista! Harold Pinter har jag inte läst något av, men jag har sett ett par av hans pjäser i London, väldigt bra!

  3. Sanna says:

    Steinbeck är bra!

  4. Monika says:

    Steinbeck håller än, skulle jag våga påstå🙂

  5. Bokslukaren says:

    Ernst Hemmingway glömde jag på min lista…

  6. Eva Karlsson says:

    Vad många du läst! Om jag ska välja från din lista minns jag bäst Flugornas Herre (Golding) och Mardrömmen (Oe).

  7. Jag inser både när jag ser dina listor och kikar i mina bokhyllor att jag har en hel drös av nobelpristagare där på hyllorna. Inte lika många från senare år som de från en tid tillbaka. Vissa klassiker känns ständigt aktuella.

    Kram

Leave a Reply

