Christmas Booktube-A-Thon & Cram-A-Thon

Jag har ju egentligen ingen Booktube, men jag tänkte delta i det här ändå. Det pågår mellan 19-21/12 och startar nä klockan slagit 0.00. Det är Ariel Bisset som håller i detta. Kolla hennes video här

Man ska försöka läsa så mycket som möjligt och det finns 4 utmaningar:

  1. Läs en bok med rött och grönt på framsidan.
  2. Läs en bok som du velat läsa under 2014.
  3. Läs en bok som du fått.
  4. Läs tre böcker.

Nu var det här inte så lätt.

IMG_6204

  1. Läs en bok med rött & grönt på framsidan:  A Cat, a Hat and a Piece of String av Joanne Harris
  2. Läs en bok som du velat läsa under 2014: Blue Lily, Lily Blue av Maggie Stiefvater Ändrade till En enda natt som jag velat läsa sedan jag läste ut De skandalösa.
  3. En bok som du fått: En enda natt av Simona Ahrnstedt som jag fick av sambon i födelsedagspresent. Ändrade till Aristocats som jag fick av en kompis för säkert 10 år sedan.

Nästan samtidigt som Christmas Booktube-A-Thon pågår också Cram-A-Thon som Whitney anordnar. Det pågår mellan den 20/12-24/12.. Jag tror det startar 0.00 20/12 och slutar 0.00 24/12.

Detta är utmaningarna:

  1. Läs en barnbok.
  2. Läs en inbunden bok.
  3. Läs 2 böcker på en dag.
  4. Läs en grafisk roman
  5. Läs en versbok.
  6. Läs en novell.
  7. Läs 5 böcker.

Jag har inte bestämt vilka böcker jag ska läsa. Hoppas kunna kombinera Christmas Booktube-A-Thon och Cram-A-Thon på något sätt.  ;)

Leave a Reply

