Bokliga löften 2015

Jag är mycket duktig på att sätta upp mål för min läsning men det har varit si och så med att verkligen slutföra dem. Men skam den som ger sig! Nytt år = nya löften!

Mina löften är:

  1. Göra Kaosutmaningen i år igen. Den är ju rolig och inte så svår att klara. Både 2013 & 2014 klarade jag av den.
  2. 5 before I buy. Alltså att jag ska läsa 5 av mina egna böcker innan jag får köpa en ny. Det börjar bli dåligt med plats i hyllorna. Mina olästa böcker.
  3. Delta i några Readathons som Bout of Books 12 och AYEARATHON.
  4. Goodreadsutmaningen är satt till 120 böcker. Det är en minskning från de senaste årens 150 böcker, men det har nästan blivit för mycket läsning ett tag.
  5. Gå på Författarkvällarna på biblioteket. Vad sägs om Kristina Ohlsson, Steve Sem-Sandberg, Marianne Cedervall och Kristina Sandberg?
  6. Använda mig av mina TBR-burkar.
  7. Läs rec.ex och göra inlägg om dem.
  8. Läsa andra genres än bara skönlitteratur.

Nu kan det se u som en massa mål. Men de bygger på varandra. Nr 1 går mer eller mindre av sig själv. i Nr 6 ligger ju alla mina olästa böcker nr 2.  Nr 7 finns i nr 2 och 6. Nr 4 går nog av sig själv. Och nr 8 får jag se till att genomföra, de finns olästa i hyllan. Nr 5 är ju bara rolig. Ska försöka få med mig kollegan bara, annars går jag själv.

4 thoughts on “Bokliga löften 2015

  1. Sara says:

    Det här med att läsa fler böcker än vad man samlar på sig är ruggigt svårt. Förra året hade jag som mål att läsa tre för varje ny bok. Ändrade det ganska snabbt till två. Ändå slutade året med att jag hade fler olästa böcker än året innan trots ett par massiva utrensningar…

  2. Lena says:

    Det var ju bra läsmål för året. Punkten att läsa några innan man köper nya är svårt. Jag klarar det aldrig🙂

    • Cinnamon says:

      Lika här, men det måste bli ett slut på det nu. Jag har över 200 olästa böcker och om jag fortsätter på samma spår kommer det vara 300 om några år..

Leave a Reply

