Read-o-rama

Under förra veckan var jag med i Read-o-rama som pågick från söndag 8/3-lördag 14/3.

Det fanns 7 olika utmaningar som man skulle försöka klara av.

  1. Läs en bok från din TBR-burk eller en bok som någon annan valt åt dig
  2. Läs en bok med grönt på framsidan.
  3. Läs en bok med bokstäverna RAMA i titeln/författarens namn.
  4. Läs en  bok mångfaldsbok, en bok från en genre/land som du inte brukar läsa (diverse book).
  5. Läs en bok med blommor på.
  6. Läs en bok som utspelar sig i nutid
  7. Avsluta en serie
  8. Läs sju böcker.

Jag hade tänkte läsa de här böckerna

IMG_6538

Hit gick det då? Inte så bra alls. Jag jobbade över måndag till torsdag. Så det blev inte alls så mycket. De böcker som jag läste var:

  • We Should All Be Feminists – Chimamanda Ngozi Adichie  utmaning 4
  • Americanah – Chimamanda Ngozi Adichie  utmaning 3
  • Mr Kiss & Tell – Rob Thomas & Karen Thompson utmaning 6 & 7 (Det är den senaste boken i serien).

Så jag läste bara 3 böcker och klarade 4 av de 8 utmaningarna.  Men det viktigaste var att alla tre böckerna var så otroligt bra. De fick alla 5 stjärnor på Goodreads. Två av böckerna kommer med all säkerhet finnas med på min lista över 2015s bästa böcker.🙂

Leave a Reply

