Till hjälp för min bokvän:

Jag ska vara med i bokbytet som Boklusen anordnar. Älskar bokbyten!

Vilken genre håller du dig helst till då du läser?

Jag tycker om att läsa böcker om vampyrer, häxor, varulvar. Men jag gillar också graphic novels som Saga, Serenity & Lilla Berlin.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)

John Steinbeck, Chimamanda Ngozi Adichie, Diana Gabaldon, Christoffer Carlsson, Neil Gaiman, Maggie Stiefvater, Meljean Brook, Jim Butcher, Lee Child . Men det är ingen idé att köpa något av dem.
* Läser du på andra språk än svenska? Vilka? 

Jag läser helst på engelska, läser bara på svenska om författaren är svensk eller från ett icke engelsktalande land.
* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?

Jag lyssnar på Storytel.

* Samlar du på böcker av någon särskild författare?

 

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?

Under mina interna länkar finns alla böcker som jag läst från 2006 till och med nu listade. På höger sida långt ner. Och under mina olästa böcker finns böcker som jag äger men inte läst.

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)

Jag måste läsa annars mår jag inte bra. Jag har ett ganska stressigt och ibland psykiskt jobbigt arbete så då läser jag för att koppla av och gå ner i varv. Det kan jag göra oavsett vad jag läser romance, skräck, YA, deckare, klassiker, biografier Jag läser nästan vad som helst.

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?

Jag tycker inte om självhjälpsböcker

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?

Kanske någon bok av Nobelpristagaren Patrick Modiano..

* Vad gör du helst på fritiden?

Läser, lyssnar på musik, kommar på filmer och tv-serier, gosar med Lussekatten, umgås med vänner m.m.

* Samlar du på något?

Böcker, bokmärken?

* Favoritfärg?

Lila, svart och grönt.

* Tv-serier som du uppskattar?

  • Bitten
  • Outlander
  • Big Bang Theory
  • Archer
  • Supernatural
  • Cougar Town
  • Community

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?

Pointbreak, Titanic, Katt på hett plåttak, Iron Man (I. II, III), Avengers, Only Lovers Left Alive m.m. Älskar att se filmer! Gärna filmer som baserats på böcker jag läst.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?

Dricker både kaffe och te. Tycker om smaksatt kaffe (typ kardemumma, kanel, hasselnöt). Mitt favoritte är rabarberte.

* Vilket slags godis tycker du bäst om?

Choklad i alla former.

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket?

Tror inte det finns något som jag skulle avsky.

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket?

Jag blir glad av allt. Älskar paket!

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?

Inte allergisk mot något.

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?

Kanske inte letar efter , men som jag skulle bli glad över att få.

  • Prudence – Gail Carriger
  • Magic Bites – Ilona Andrews
  • Waistcoats & Weaponry – Gail Carriger
  • Red Seas Under Red Skyes – Scott Lynch
  • Lotusblues – Kristina Ohlsson
  • Fiskar ändrar riktning i kallt vatten – Pierre Szalowski

* Vilka böcker har du olästa i bokhyllan? Som du ogärna vill få dubbelt av…

Klicka här

Hoppas detta hjälper min bokvän!

2 thoughts on “Till hjälp för min bokvän:

  1. Anonymous says:

    Hej hopp, bäver.

  2. Anonymous says:

    Åh, tack för dina svar! Nu ska jag fundera… Detta ska bli roligt:)!

Leave a Reply

