Min Kindle dog, men några dagar senare uppstod den i en ny version.!

IMG_6638[1]

Jag har inte använt min Kindle så mycket de senaste månaderna. Men jag började läsa Dead Witch Walking av Kim Harrison som vi skulle läsa till Vampyrbokcirkeln, men jag hannbara läsa 30% sedan har den blivit liggandes. Till jag blev sugen på att fortsätta för några veckor sedan. Till min förskräckelse upptäckte jag då att Kindlen hade hängt sig! Eftersom jag inte är den mest tekniska människan (jag tenderar att vilja slå på saker) fick sambon ta över. Tyvärr gick Kindlen inte att rädda…

Jag måste alltså köpa en ny. Vi kollade på Amazon, men de var så dyra. Tillslut hittade vi en Kindle 7 på cyberphoto för 699kr! Så Kindlen beställdes och ett snyggt skyddsfoderal för 75kr på eBay. Sedan var det bara att vänta. Den kom riktigt fort och det var bara att registrera den nya Kindlen och föra över böckerna till den. Dock borde vi ha tagit bor den gamla Kindlen innan vi lade till den nya. Något som vi upptäckte igår när jag skulle köpa några böcker från Amazon och de inte kom fram till nyKindlen, men efter sambon fipplade runt lite funkade det.

Kindle 7 har till skillnad från AmazonKindlen (version gammal) touch screen. Den är också lättare att använda och att  hitta allt på.  Kindle 7 är ca 2 cm kortare men är lite tjockare. Me loves my new kindle. Jag vet att det finns en massa andra versioner som är flashigare, men jag kände inget behov av att äga en sådan. Jag ska läsa på den och är nöjd om det fungerar.

Den ska ha riktigt bra batteritid också.

IMG_6639[1]

IMG_6640[1]

Leave a Reply

