En helt onödig bok!

selection-stories-the-heir

Jag börjar med att varna för spoliers. Om du inte läst klart Selectiontrilogin med The Selection, The Elite och The One så ska du inte fortsätta läsa här.

The Heir utspelar sig ca 20 år efter The Selection.Kungariket Illéa har avskaffat kastsystemet men ännu är inte allt bra. Befolkningen är inte nöjda och skyller det på kungafamiljen.

Eadlyn är kronprinsessa och en riktigt barnslig och otrevlig sådan. Hon ser ner på allt och alla. Allt är jobbigt och hon förstår inte hur lyckligt lottad hon är. Men nu måste hon hjälpa sina föräldrar med att ha en egen Selection. Hon ska alltså välja en man bland 35 kandidater. Eadlyn vägrar först, men går sedan med på det. Men hon ska bara välja någon om hon blir förälskad.

Såklart upptäcker hon att det finns en massa killar som hon kanske kan falla för, inklusive hennes gamla hatobjekt Kile.

Jag hatade den här boken! Jag hatar Eadlyn som är en tråkig, elak bitch! Hur kan Maxon och America ha fått en sådan skitunge. Hennes tvillingbrorsa Ahren skulle ha varit en mycket bättre huvudperson.

Jag kommer inte fortsätta med serien, trots att den slutade med en riktigt cliffhanger. Jag bryr mig inte!

7 thoughts on “En helt onödig bok!

  1. […] The Heir – Kiera Cass 17-24/5  (Storytel) […]

  2. Sara says:

    Jag avslutade ganska nyligen The One, men känner mig inte peppad att läsa vidare. Fler böcker i serien känns överflödiga ochThe Heir känns ju som början på en ny.

  3. Låter verkligen som en aptråkig bok!!

  4. Sandra says:

    Jag köpte nyligen The Heir, i hopp om att den skulle vara lite bättre än The Selection-trilogin. Inte för att de var DÅLIGA; men de var inte såå bra. Typ mittimellan.😀 jag älskar temat och de fanns stor potential att göra historien till en häftig prinsessdystopi, men det lyckas bara inte riktigt hela vägen tycker jag. Speciellt inte “rebellattackerna” i trilogin, så mesiga. Ett tafatt försök att krydda med spänning😀

  5. […] The Heir – Kiera Cass  […]

Leave a Reply

