Hur det gick i #Rainbowthon

Under förra veckan deltog jag i #Rainbowthon. Det gick faktiskt riktigt bra! man skulle försöka läs en bok för varje färg i regnbågen. Dessutom kunde man räkna böcker som hade två av färgerna på ryggen. Alltså om boken var röd och gul på ryggen så hade man klarat av 2 av färgerna. Ni förstår vad jag menar va?

Det här böckerna hade jag valt (De som är överstrukna läste jag ut)

Röd: A Darker Shade of Magic – V.E Schwab
Orange: Inte en främling
Gul: Elvis – Toastad men inte bränd – Tony Cronstam
Grön: Grejen med verb – Sara Lövestam
Blå: The Iron King – Julie Kagawa
Lila: The Iron Daugheter – Julie Kagawa  Jag läste 183 sidor.

 

Allt som allt läste jag alltså ut 4,5/6 böcker. Riktigt nöjd med det resultatet eftersom jag jobbade måndag-onsdag och halva torsdagen. Det blev 971 sidor lästa från min TBR för Rainbowthon.
Dessutom läste jag klart The Summoning på måndagen och lyssnade på Popular på Storytel.

Vi får hoppas att resten av sommarläsningen går lika bra!

 

 

One thought on “Hur det gick i #Rainbowthon

  1. svxrt40 says:

    Vilket roligt sätt att välja böcker på. Min bibliotekarie gav mig tipset läsa alla böcker vars författare börjar på a osv. Jag tror jag var lite trött på att få dåliga tips den dagen.

Leave a Reply

