Uppdatering av Readorama

Jag var ju med i readoram från 28/6-4/7. Det gick riktigt bra! Jag brukar alltid läsa som en tok de första dagarna när jag är med i ett veckolångt readathon och sedan brukar det mattas av i slutet av veckan. Men den här gången gick det över förväntan.

Det fanns 7 utmaningar man kunde försöka sig på och jag klarade alla!

  1. Läs 7 böcker Katitzi och Sving – Katarina Taikon
  2. Läs en barnbok  Katitzi – Katarina Taikon
  3. Läs en fantasybok  The Iron Queen – Julie Kagawa
  4. Läs en blå bok  The Iron Knight – Julie Kagawa
  5. Gör en omläsning av en bok  Album:Bokhora
  6. Läs en bok som har bokstäverna RAMA i titeln eller i författarens namn. Britt-Marie var här – Fredrik Backman  Jag lyssnar på boken på Storytel.
  7. Läs en e-bok.  God Save the Queen – Kate Locke

Den bästa boken jag läste under Readorama var God Save the Queen. Den serien ska jag absolut fortsätta med.

Annars var de två Katitziböckerna nya favoriter. Jag har aldrig läst dem förut, men nu vill jag absolut fortsätta. Jag kommer nog att försöka läsa dem för mina elever när de går i tvåan.

Leave a Reply

