3 på 1

Jag tänker delta i tre olika readathons under nästa vecka! Både Ayearathon och Nellons & Elin Läs-a-lot Sommaren 2015 pågår från måndag 6/7 till söndag 12/7 och Whitty Novels Cramathon pågår från fredag  10/7 till söndag12/7.

Ayearathon pågår ju under hela året och är under den första hela veckan av av varje månad. Denna månad är det Agatha Christie/Mystery som gäller. Man ska alltså koncentrera sig på att läsa deckare eller Agatha Christie

Under Läs-a-lot sommaren 2015 ska man läsa böcker som man har prioriterat bort.

Här är böckerna jag tänkte försöka mig på:

IMG_6959[1]

Uppifrån och ner:

  • Winter’s Passage (Iron Fey #1,5) – Julie Kagawa
  • Gone Girl – Gillian Flynn
  • Badortsmysteriet – Agatha Christie  rec.ex
  • Döden på Nilen – Agatha Christie rec. ex
  • Sandmannen – Lars Kepler
  • The Aurora Teagarden Omnibus 2 (bok 5-8) – Charlaine Harris
  • Maus 1 & 2 – Art Spiegelman
  • Katitzi i ormgropen – Katarina Taikon
  • Stop Pretending – Sonya Sones

Cramathon går ut på att man ska läsa så mycket som möjligt. Cramathon har också några utmaningar:

  1. Läs en barnbok – Katitzi i ormgropen (Ska hämtas från biblioteket)
  2. Läs en inbunden bok.
  3. Läs 2 böcker på en dag (24h)
  4. Läs en graphic novel – Maus 1 & 2 – Art Spiegelman
  5. Läs en bok skriven på vers –  Stop Pretending- Sonya Sones (Ska hämtas från biblioteket)
  6. Läs en novell – Winter’s Passage – Iron Fey #1,5 (på Kindle, den lila)
  7. Läs 5 böcker

Jag tänkte koncentrera mig på Agatha Christie och deckare måndag till torsdag och ta de andra efteråt. Jag är också mycket medveten om att jag inte kommer hinna läsa allt. Får nog vara glad om jag kan läsa hälften.:)

Men några mål har jag:

  • Läs 250 (helst 300) sidor om dagen
  • Läs minst 6 böcker

Leave a Reply

