Album:Bokhora

IMG_6955
När Album: Bokhora gavs ut 2009 så var det fem kvinnor som skrv på sajten bokhora.se. Det var Jessica Björkäng, Helena Dahlberg, Johanna Karlsson, Johanna Lindbäck och Johanna Ögren. Nu är inte Jessica och Helena kvar på Bokhora längre, men istället har Peppe Öhman och Markus Stenberg tillkommit. Jessica bloggar på Sessan och Helena på Dark Places.

Jag hade läst deras blogg ett tag och den blev verkligen inkörningsporten till att jag upptäckte andra bokbloggar och senare startade min egen bokblogg.
Så när jag fick reda på att Album: Bokhora skulle komma ut så köpte jag det på två röda och läste det så fort jag fick det i händerna.

Det är en salig blandning av texter om författarbesök eller nästan författarbesök, om stora läsupplevelser, om hur man kan sortera sin bokhylla, hur olika kända författare kände sig när de fick reda på att deras bok skulle bli utgiven m.m.

En riktigt bra blandning och jag läste hela boken under ett readathon. Den är precis lika bra som de andra gångerna jag läste den. Minst intresserad är jag av hur olika författare reagerade på att bli publicerade.

2 thoughts on “Album:Bokhora

  1. […] Album: Bokhora – Jessica Björkäng, Helena Dahlgren, Johanna Karlsson, Johanna Lindbäck &amp…28/6  80s (egen)  ♥ […]

  2. […] Album: Bokhora – Jessica Björkäng, Helena Dahlgren, Johanna Karlsson, Johanna Lindbäck &amp… […]

Leave a Reply

