Cramathon var tydligen en dag till!

Jag trodde att Cramathon slutade  den 12/7 men det slutade ju idag 13/7. Så jag har hunnit läsa mer idag. Vi var ner på stan idag och då köpte  jag Yahya Hassans diktbok i pocket. Jag läste den förra sommaren och älskade den. Efter vi gjort stan åkte jag ut till bror, Mya & Theo och fick vänta på dem ett tag så jag började att läsa boken.

Jag var kavr några timmar hos dem och käkade grillat och lekte med Theo. Sen hämtade sambon mig och jag läste ut resten av Yahya Hassans bok. Den var precis lika bra som förra gången jag läste den.

Sedan började jag läsa den första novellen i The Iron Legends av Julie Kagawa. Den heter Winter’s Passage. Den var så kort att jag hann läsa klart innan klockan slog 0.00.

Så jag klarade av alla utmaningar:

  1. Läs en barnbok Katitzi i ormgropen (Ska hämtas från biblioteket)
  2. Läs en inbunden bok.  Badortsmysteriet av Agatha Christie
  3. Läs 2 böcker på en dag (24h) Stalker & Lock &Key
  4. Läs en graphic novelMaus En överlevandes historia – Art Spiegelman
  5. Läs en bok skriven på vers – Dikter – Yahya Hassan
  6. Läs en novellWinter’s Passage – Iron Fey #1,5
  7. Läs 5 böcker –  BadortsmysterietLock & Key, Katitzi i ormgropen, StalkerMaus, Dikter & Winter’s Passage.

Leave a Reply

