Läst i juli

Jag har läst så mycket i år att jag blivit tvungen att öka på mitt läsmål på Goodreads från 120 till 150 böcker. Jag ligger ändå långt över det målet. Jag tror det är en kombination av att jag lyssnar på böcker via Storytel när jag tränar, att jag läst fler graphic novels och på att jag börjat läst fler korta böcker.

I juli har jag läst:

  1. The Iron Queen (The Iron Fey #3) – Julie Kagawa
  2. Katitzi – Katarina Taikon 
  3. Katitzi och Sving – Katarina Taikon
  4. The Iron Knight – Julie Kagawa
  5. Gone Girl – Gillian Flynn
  6. Döden på Nilen – Agatha Christie
  7. Soulless 3 – Gail Garriger
  8. Sandmannen – Lars Kepler
  9. Badortsmysteriet – Agatha Christie
  10. Locke & Key: Welcome to Lovecraft – Joe Hill & Gabriel Rodriguez
  11. Katitzi i ormgropen – Katarina Taikon
  12. Stalker – Lars Kepler 
  13. Maus – En överlevandes berättelse – Art Spiegelman
  14. Dikter – Yahya Hassan
  15. Katitzi rymmer –  Katarina Taikon
  16. Katitzi, Rosa och Paul – Katarina Taikon
  17. Locke & Key 2 : Head Games – Joe Hill & Gabriel Rodriguez 
  18. Iron Legends – Julie Kagawa
  19. An Echo In the Bone – Diana Gabaldon
  20. The Duff – Kody Keplinger
  21. Kick Ass – Mark Millar & John Romita Jr
  22. Dead Over Heels – Charlaine Harris (Aurora Teagarden Mysteries 5)
  23. Dödssynden (Sagan om Isfolket 5) – Margit Sandemo
  24. Katitzi i Stockholm – Katarina Taikon
  25. A Fool And His Honey – Charlaine Harris
  26. Det onda arvet (Sagan om Isfolket 6) – Margit Sandemo
  27. Dregen:självbiografin – Tore S Börjeson & Andreas Dregen

Böcker på svenska: 15 st

Böcker på engelska:12 st

Egna böcker:13 st

Biblioteksböcker: 10 st

Rec.ex: 2 st

Lyssnade på Storytel: 3 st ( Sandmannen växlade jag mellan att lyssna och att läsa)

Läst på Kindle: 3 (Jag började läsa An Echo In the Bone som fysisk bok, men bytte sedan till Kindle).

Tegelstenar (över 500s): 4 st

Kortisar (under 150s): 5st

Graphic Novels: 5st

Månadens bästa: Gone Girl, Locke & Key 1& 2, Dikter, Kick Ass, The Duff & An Echo In the Bone.

Månadens sämsta:Dregen: En självbiografi & Dödssynden (Sagan om Isfolket 5).

Månadens överraskning: Att jag läste så många böcker!

Månadens besvikelse: Vädret!

2 thoughts on “Läst i juli

  1. Lena says:

    Wow, vilken mängd!!

  2. Wow! Du läser verkligen så att det ryker om det. Hoppas att augusti har varit en bra läsmånad den med.🙂

    Kram Lotta

Leave a Reply

