Kaffe med rån

kaffe-med-ran

Märtha, Snillet, Krattan, Stina och Anna-Greta har det långtråkigt där de bor på servicehuset Diamanten. Dålig mat och trist bemötande, för lite motion och ständiga besparingar. Antagligen skulle de ha det mycket bättre i fängelse!

Märtha får en snilleblixt – de ska begå ett brott och se till att de blir dömda. Någon typ av ekonomisk brottslighet, en liten kupp av något slag. Bytet ska de skänka till fattiga och gamla. Kunde Robin Hood så kan väl vi!

Med rollatorerna i högsta hugg tar gänget in på lyxhotell där det finns gott om förmögna gäster. Men allt går inte som planerat. För att lyckas måste de tänka ut det perfekta brottet. Äventyret tar fart. Snart finner sig Pensionärsligan indragen i den undre världen och vad som helst kan hända.

Jag lyssnade på boken genom Storytel annars hade jag aldrig tagit mig genom den. Tycker inte om den här sortens bok som ska vara rolig och mysig fast den inte riktigt är det. Det var Helge Skoog som var uppläsare och jag har lite svårt för honom. Inte en serie som jag kommer fortsätta med. Allt var så överdrivet. Som om de där pigga gamlingarna skulle få bo på ett ålderdomshem. Då ska man ju vara halvdöd nuförtiden och i behov av konstant vård.

Jag lånade boken av en kollega.

3 thoughts on “Kaffe med rån

  1. Lena says:

    Har den här på läsplattan, men har inte fått den läst ännu.

  2. […] Kaffe med rån – Catharina Ingelman-Sundberg  9-11/8  (Storytel) […]

  3. […] Kaffe med rån – Catharina Ingelman-Sundberg […]

Leave a Reply

