Bokmässan söndag

Efter att ha ätit frukost och checkat ut åkte vi till tågstationen för att läsa in våra väskor innan vi åkte till bokmässan.

Det räckte att köpa inträdesbiljett på söndagen och då fick man ändå se seminariumen. Vi började med Chick lit 2.0 där  Mhairi McFarlane som samtalade med Kattis Ahlström.

IMG_0307[1]

Sedan såg vi Håkan Nesser berätta om sin senaste bok.

IMG_0313[1]

Det sista vi hann med var Om vänskapen och skapandet där Mark Levengood samtalade med Ilon Wikland.

IMG_0319[1]

Sedan var det dags att bege sig till tågstationen och tåget mot Stockholm. Jag hann även in på Pocketshop där jag köpte:

IMG_0327[1]

Två tygpåsar, en med Chimamanda Ngozi Adichie och en med Astrid Lindgren. Den rosa tygpåsen fick jag när jag köpte böcker på mässan.

Tåget gick i tid den här gången. Jag åt en macka med mozarella och tomat medan jag läste lite mer ur Shadow of Night. I Stockholm blev det en kopp kaffe på Starbucks innan tåget mot Gefle gick.

De här böckerna köpte jag under bokmässan:

IMG_0322[1]

+ Väckelsen av John Ajvide Lindqvist och Färjan av Mats Strandberg.

En fin kopp blev också inhandlad:

IMG_0328[1]

Jag är så glad att vi äntligen kom iväg på Bokmässan! Är så nöjd med nästan allt. Det enda jag grämer mig över är att jag missade Christoffer Carlsson..

One thought on “Bokmässan söndag

  1. Vad roligt att du fick en riktigt lyckad bokmässehelg.🙂

    Kram Lotta

Leave a Reply

