Fredag på bokmässan

Efter en tågresa med flera förseningar kom vi till slut fram till Göteborg mer än två timmar senare än det var tänkt.. Det var bara att gilla läget. Det mesta delen av resan satt vi och pratade, men jag hann också läsa en del av Shadow of Night.

Först åkte vi till vårt hotell Quality Hotel Winn där vi skulle dela ett familjerum:

IMG_0229[1]

Sängen närmast var min , den i mitten L:s och stackars S fick sova i underslafen på våningssängen. Efter att ha lämnat väskorna köpte vi buss/spårvagnskort så vi skulle kunna ta oss till och från mässan. Men innan vi åkte iväg blev det lite mat på Statoilmacken:

IMG_0234[1]

Vi gick mest bara runt och kollade inne på mässan som var sjukt stor!  Några författarsamtal på Piratförlagets scen hann vi se.

IMG_0240[1]

Fredrik Belfrage pratade med Mark Levengood.

IMG_0241[1]

Och med Kristina Ohlsson

IMG_0244[1]

Emma Hamberg är alltid rolig att lyssna på.

IMG_0246[1]

Självklart var Jan Guillou där också. Han såg vi faktiskt lite titt som tätt vid ett bord där han signerade.

Vi hann också köpa på oss en massa böcker. Men dem visar jag senare.

Den sista författaren vi lyssnade på var:

IMG_0251[1]

Árni Þórarinsson (Thorarinsson). Jag har aldrig läst något av honom, men nu blev jag ju sugen.

Kvällen avslutades med att vi åt på Bishops Arms. Hamburgare med strips blev det för min del och en öl. Mycket gott! Sedan blev det vin och prat på hotellrummet medan vi planerade vilka seminarium vi skulle se nästa dag.

Leave a Reply

