Julledighet ska firas med läsalots!

Nu har jag äntligen gått på jullov. Som jag har längtat! Missförstå mig rätt, jag älskar mitt jobb. Men jag har varit lite slutkörd de senaste veckorna.

Visserligen har det varit mysigt med tända ljud och läsning av Lilla Lök + öppning av Pixikalendern. Julpyssel och julkalender tittning. Mina ettor älskar julkalendern och kommer med frågor och kommentarer.

Sista dagen bjöd ledningen oss på smörgåstårta som tyvärr var torr och inte smakade något. Men det är ju tanken som räknas. Dessutom fick vi en julklapp i år. Förr om åren har vi fått en pocketbok inhandlad på bokhandeln Hälsinge B.O.K. Men i år fick vi ett presentkort på 300 kr som vi kan använda på någon av de 43 butikerna i jobbstaden.

Jag kommer ju att använda mitt på bokhandeln såklart!

Den första boken jag läste ut under ledigheten var Carry On av Rainbow Rowell. Det var i och för sig bara 130 sidor kvar när ledigheten började.

Idag 19/12 började Whitty Novels Cramathon som pågår till 22/12. Om en vill kan en delta i utmaningarna:

  1. Läs en ljudbok eller e-bok.
  2. Läs en samlingsvolym
  3. Avsluta en serie
  4. Läs en bok med mindre än 200 sidor.
  5. Läs klart en bok som du lagt åt sidan.
  6. Läs en graphic novel eller en serie

Vi får väl se hur det går med de där utmaningarna.

Sedan tänkte jag delta i Nellys läs-alots. Den första pågår från 25/12-27/12 och den andra från 2/1-4/1. Klicka på länken och kolla vad de innebär.

 

Leave a Reply

