Det bästa jag läste 2015

Under 2015 läste jag 194 olika böcker (fler om jag räknar dem jag läste högt för mina klasser).
Här kommer mina favoriter inom olika genre:

Graphic novel:

  • Locke & Key #1-6
  • Saga vol 4- 5
  • Lilla Berlin 1-3
  • Serenity: Better Days, Serenity: The Shepherd’s Tale
  • Amulet #1-6

Fakta/biografi:

  • You’re Never Weird On the Internet (almost) – Felicia Day
  • We Should All Be Feminist – Chimamanda Ngozi Adichie
  • De förklädda flickorna i Kabul

Skönlitteratur:

  • Americanah – Chimamanda Ngozi Adichie
  • The Narrow Road To The Deep North – Richard Flanagan
  • Ready Player One – Ernest Kline
  • Min mormor hälsar och säger förlåt – Fredrik Backman
  • Full Measure – T. Jefferson Parker
  • God Save the Queen –  Kate Locke
  • Främlingen – Diana Gabaldon
  • An Echo in the Bone – Diana Gabaldon
  • Carmilla – Joseph Le Fanu
  • Go Set A Watchman – Harper Lee

YA eller ungdomsböcker:

  • Livets outgrundliga mysterier – Benjamin Alire Saenz
  • Winter – Marissa Meyer
  • Fairest – Marissa Meyer
  • The Assasin’s Curse – Cassandra Rose Clarke
  • The Pirate’s Wish – Cassandra Rose Clarke
  • If I Stay – Gayle Forman
  • The Iron King – Julie Kagawa
  • Röd som blod – Salla Simukka
  • Vit som snö – Salla Simukka
  • Svart som ebenholts – Salla Simukka

 

 

Leave a Reply

