Lite statistik från 2015

Nu tänkte jag ge mig på lite statistik över min läsning under 2015.  Jag har alltid läst fler kvinnliga författare än manliga. Men under 2015  det väldans skevt…

Böckerna som jag läste var antingen mina egna, biblioteksböcker, rec-ex, lyssnade på via Storytel eller lånade.

Jag läste böcker skrivna på svenska och engelska. I år blev det så när som oavgjort.

Jag gjorde det enkelt för mig och delade bara upp böckerna i 4 olika genres. Biografi, memoar och fakta fick samsas tillsammans medan skönlitteratur, ungdom och grafiska fick en varsin.

Leave a Reply

