Uppdatering av Läs-it-snow

Jag har helt glömt bort att berätta hur det går i andra omgången av Läs-it-snow. I den första omgången kallade jag dagarna för dag 1, dag 2 och dag 3 så då kallar jag de här dagarna för dag 4,dag 5 och dag 6.

Läs-it-snow dag 4: Jag läste den helt underbara illustrerade versionen av Harry Potter and the Philosopher’s Stone. Vilka bilder! Det tog ganska lång tid att läsa boken för jag kollade så länge på Kim Kays bilder.

IMG_1252[1]

IMG_1253[1]

Sedan började jag läsa Euphoria av Lily King som handlar om tre unga begåvade antropologer som möts i Nya Guineas djungel. Historien utspelar sig 1933 och är riktigt, riktigt bra.

Läs-it-snow dag 5: Under dagen gjorde jag en massa annat än att läsa. Jag skrev en massa inlägg om böcker jag läst under 2015 och knåpade ihop min årsbästalista. Men jag läste också klart Euphoria.
Sedan blev det några avsnitt av Ash vs the Evil Dead, jag älskar Bruce Campbell. Jag hann läsa ca 100 sidor av Kodnamn Verity innan sovdags.

Läs-it-snow dag 6: Idag har jag ägnat mig åt annat än läsning. Jag satt i telefonen och försökte få tag i polisen. Läs mer här.
Sedan cyklade jag på motionscykeln och lyssnade på Galgdockan av Margit Sandemo.
Efter tacolunch när sambon kom hem på sin lunchrast var jag till polisstationen och hämtade böckerna. Så hoppade jag på bussen och åkte hem till Mya och Theo där jag blev kvar några timmar. Bror jobbade och Mya har lite svårt att roa en 2-åring när hon är höggravid.
Sambon hämtade mig och vi köpte med pizza hem och kollade lite på tv.
Sedan har jag läst ut Kodnamn Verity som var så bra.
Nu ska jag börja på Simon vs the Homo Sapiens Agenda och sedan ska jag sova.
Lussekatten har varit dålig i magen idag så det så synd om honom. Mattes lill-plutt..

Leave a Reply

