Uppdatering av Bokliga löften 2015

Jag tycker ju om att ge mig själv så mål eller vad jag kallar bokliga löften när ett nytt år börjar. Jag lovar och lovar, men håller jag mina löften då? Det ska vi ta och kolla upp nu..

Förra året var de här mina bokliga löften:

  •  Kaosutmaningen 2015. Den klarade jag av med 25 av 35.
  • Read 5 before I buy. Alltså läsa 5 egna böcker innan jag köpte något nytt. Nja..det gick väl sådär..
  • Delta i några readathons som Ayearathon och Bout of Books. Det har jag verkligen gjort. En hel massa readthons och läs-a-lots har det blivit. Det har varit superkul!
  • Goodreads utmaning läsa 120 böcker. Jag sänkte ju målet från att ha läst 150 böcker varje år. Tänkte att jag skulle göra annat  än att läsa. Visst jag började träna, men jag läste mer än någonsin. 194 böcker blev det till slut..
  • Gå på författarkvällar på biblioteket. Jag kom bara iväg på Steve Sem Sandberg. Kristina Olsson ställde in sitt författarbesök… Och nu i höst har det inte varit några intressanta här. Men jag var på Bokmässan och såg en heldrös!
  • Läs rec.ex och skriva inlägg om dem. Jag har läst 15 av mina rec.ex och skrivit inlägg om dem. Men jag har 4 st kvar..
  • Läs andra genres än bara skönlitteratur. Om man räknar graphic novels som en annan genre så här jag läst 28 %, om man inte gör det har jag läst 12%..

Leave a Reply

