Bokliga löften 2016

Så var det den tiden på året igen. Dags att ge lite nya löften! Jag läste ju en hel massa böcker förra året (194st) men det var en massa korta böcker. Enligt Goodreads var den genomsnittliga boken som jag läste 283s. Jag har helt enkelt blivit skitdålig på att läsa längre böcker. Många graphic novels kan till viss del förklara det låga sidantalet, men jag har bara läst 7 tegelstenar= böcker med mer än 500 sidor. Jag älskar ju tegelstenar!
Nu ska det bli ändring på det här!

Tegelstensutmaningen: Läsa minst 2 tegelstenar i månaden. Jag har ju så många som jag vill läsa!

Goodreadsutmaningen: Läs 100 böcker. Jag sänker målet så jag inte känner mig stressad och kan läsa mina älskade tegelstenar.

Kaosutmaning 2016: Gå in här och läs. Jag brukar kolla av några gånger under året och stoppa in böckerna jag läst på den punkt som psaar. det brukar gå av sig själv.

RYODB (Read Your Own Damn Books: Läs alltså böckerna du har och köp inte nya hela tiden. Jag vet att jag kommer köpa nya böcker, men nu får det vara nog! Tänker också delta i Hylltömning 2016 som Nellons bokblogg håller i.

Läs minst 2 böcker skrivna av män varje månad. Graphic novels räknas ej!

 

2 thoughts on “Bokliga löften 2016

  1. Lena says:

    Jag deltar också i Goodreads-utmaningen för första gången.

Leave a Reply

